Մեթոդական հանձնարարականներ
Տեսություն
Թիվ | Անվանումը | Նկարագրություն |
---|---|---|
1. | Ատոմի կառուցվածքի վերաբերյալ տեսակետների զարգացումը | Պատկերացնել ատոմի կառուցվածքի վերաբերյալ տեսակետների զարգացման քայլաշարը և յուրաքանչյուր քայլի նվաճումը՝ հույն փիլիսոփա Դեմոկրիտից մինչև մեր օրերը |
2. | Ներատոմային մասնիկներ | կարողանալ տարբերել ներատոմային մասնիկները տարրական մասնիկների մեջ, գիտենալ նրանց հարաբերական լիցքի և զանգվածի թվային արժեքները. |
Առաջադրանքներ
Թիվ | Անվանումը | Տիպը | Բարդությունը | Միավորներ | Նկարագրություն |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ատոմի կառուցվածք, ներատոմային մասնիկներ | 1 տեսակ - ճանաչողական | հեշտ | 1Մ. | Գիտենալ ատոմի կառուցվածքի վերաբերյալ տեսակետների զարգացումները, այն երևույթները, որոնք կասկածի տակ էին առնում ատոմի անբաժանելիության սկզբունքը, իմանալ ներատոմային մասնիկների հարաբերական լիցքը և զանգվածը, ՊՀ-ում տարրի ատոմային համարի (կարգաթվի) ֆիզիկական իմաստը |
2. | Տարրական մասնիկների բնութագիրը | 1 տեսակ - ճանաչողական | հեշտ | 1Մ. | Կարողանալ տարբերել ներատոմային մասնիկները՝ պրոտոն, նեյտրոն, էլեկտրոն այլ տարրական մասնիկներից, օրինակ՝ ալֆա-մասնիկից, մտապահել դրանց որոշ բնութագրերը՝ նշանը, հարաբերական լիցքը, զանգվածը. համեմատել ատոմի միջուկի չափերը ատոմի չափերի հետ |
3. | Որոշակի քանակով էլեկտրոնի զանգվածի որոշումը | 1 տեսակ - ճանաչողական | հեշտ | 2Մ. | Կարողանալ որոշել որոշակի քանակով էլեկտրոնների զանգվածը՝ գրամներով՝ ըստ զ.ա.մ.-երով արտահայտված մեկ էլեկտրոնի զանգվածի. ամրապնդել նյութի քանակի վերաբերյալ պատկերացումները |
4. | Պրոտոնների քանակի որոշումը՝ ըստ տարրի կարգաթվի | 1 տեսակ - ճանաչողական | հեշտ | 2Մ. | Կարողանալ հաշվել պրոտոնների քանակների գումարը կամ տարբերությունը՝ ըստ տարրերի կարագաթվերի, ամրապնդել կարգաթվի ֆիզիկակն իմաստը |
5. | Ըստ պրոտոնների քանակի՝ մոլային զանգվածի հաշվում | 2 տեսակ - մեկնաբանական | միջին | 3Մ. | Կարողանալ հաշվել տարրի ատոմային համարը՝ կարգաթիվը, ըստ ատոմնրում առկա պրոտոննրի քանակի, ապա՝ համապատասխան պարզ նյութի մոլային զանգվածը. ընկալել, որ պրոտոնի զանգվածը զ.ա.մ.-երով և մոլային զանգվածը գ/մոլ-երով արտահայտված թվապես հավասար են |
6. | Պրոտոնների քանակի որոշումը՝ ըստ տարրերի կարգաթվերի | 2 տեսակ - մեկնաբանական | միջին | 3Մ. | Կարողանալ գրել տրված կարգաթիվ ունեցող տարրերին համապատասխանող պարզ նյութերի միջև ընթացող ռեակցիայի հավասարում և որոշել պրոտոնների քանակը ստացված բարդ նյութի որոշակի քանակում. ամրապնդել պարզ նյութ, բարդ նյութ, միացման ռեակցիա հասկացությունները |
7. | Պրոտոնների թվի հաշվարկ տարրի առաջացրած օքսիդի մոլեկուլում | 2 տեսակ - մեկնաբանական | միջին | 4Մ. | Կարողանալ հաշվել տարրի առաջացրած օքսիդի մոլեկուլում պրոտոննրի թիվը՝ ըստ տարրի կարգաթվի և օքսիդացման աստիճանի |
8. | Էլեկտրոնների քանակի որոշում՝ ըստ ծածկագրված նյութի բանաձևի և զանգվածի հաշվում | 3 տեսակ - վերլուծական | բարդ | 6Մ. | Կարողանալ հաշվել ռեակցիների շղթայում ծածկագրված նյութի մեկ մոլում էլեկտրոնների քանակը և զանգվածը՝ ըստ ստացված աղում պարունակվող պրոտոնների քանակի. ամրապնդել գիտելիքները նյութի քանակի, քիմիական ռեակցիաների վերաբերյալ |
9. | Տարրի ջրածնային միացության որոշումը՝ ըստ իոնի պրոտոնների թվի | 3 տեսակ - վերլուծական | բարդ | 6Մ. | Կարողանալ որոշել տարրի կարգաթիվը՝ ըստ տարրի իոնում պարունակվող պրոտոնների թվի, կազմել համապատասխան ջրածնային միացության քիմիական բանաձևը, հաշվել նրա մոլային զանգվածը |
10. | Կարգաթվերի որոշում՝ պրոտոնների գումարի և տարբերության միջոցով | 3 տեսակ - վերլուծական | բարդ | 6Մ. | Կարողանալ որոշել երկու տարրերի կարգաթվերը՝ ըստ դրանց միջուկներում պարունակվող պրոտոնների գումարի և տարբերության, որոշել նաև համապատասխան իոնի լիցքը և իոնի որոշակի քանակում պարունակվող էլկրոնների քանակը |
Թեստեր
Թիվ | Անվանումը | Խորհուրդ տրվող ժամանակը | Բարդությունը | Միավորներ | Նկարագրություն |
---|---|---|---|---|---|
1. | Վարժանք ատոմի կառուցվածքի վերաբերյալ տեսակետների զարգացման մասին | 00:10:00 | հեշտ | 6Մ. | *Գիտենալ ատոմի կառուցվածքի վերաբերյալ տեսակետների զարգացումները, այն երևույթները, որոնք կասկածի տակ էին առնում ատոմի անբաժանելիության սկզբունքը, իմանալ ներատոմային մասնիկների հարաբերական լիցքը և զանգվածը, ՊՀ-ում տարրի ատոմային համարի (կարգաթվի) ֆիզիկական իմաստը. *Կարողանալ որոշել որոշակի քանակով էլեկտրոնների զանգվածը՝ գրամներով՝ ըստ զ.ա.մ.-երով արտահայտված մեկ էլեկտրոնի զանգվածի. ամրապնդել նյութի քանակի վերաբերյալ պատկերացումները. *Կարողանալ հաշվել տարրի ատոմային համարը՝ կարգաթիվը, ըստ ատոմնրում առկա պրոտոննրի քանակի, ապա՝ համապատասխան պարզ նյութի մոլային զանգվածը. ընկալել, որ պրոտոնի զանգվածը զ.ա.մ.-երով և մոլային զանգվածը գ/մոլ-երով արտահայտված թվապես հավասար են |
Ստուգողական թեստեր (աշակերտներին հասանելի չէ):
Թիվ | Անվանումը | Խորհուրդ տրվող ժամանակը | Բարդությունը | Միավորներ | Նկարագրություն |
---|---|---|---|---|---|
1. | Տնային աշխատանք ատոմի կառուցվածքի վերաբերյալ տեսակետների զարգացման մասին | 00:20:00 | միջին | 9Մ. | *Կարողանալ տարբերել ներատոմային մասնիկները՝ պրոտոն, նեյտրոն, էլեկտրոն այլ տարրական մասնիկներից, օրինակ՝ ալֆա-մասնիկից, մտապահել դրանց որոշ բնութագրերը՝ նշանը, հարաբերական լիցքը, զանգվածը. համեմատել ատոմի միջուկի չափերը ատոմի չափերի հետ. *Կարողանալ գրել տրված կարգաթիվ ունեցող տարրերին համապատասխանող պարզ նյութերի միջև ընթացող ռեակցիայի հավասարում և որոշել պրոտոնների քանակը ստացված բարդ նյութի որոշակի քանակում. ամրապնդել պարզ նյութ, բարդ նյութ, միացման ռեակցիա հասկացությունները. *Կարողանալ հաշվել ռեակցիների շղթայում ծածկագրված նյութի մեկ մոլում էլեկտրոնների քանակը և զանգվածը՝ ըստ ստացված աղում պարունակվող պրոտոնների քանակի. ամրապնդել գիտելիքները նյութի քանակի, քիմիական ռեակցիաների վերաբերյալ |
2. | Ստուգողական աշխատանք ատոմի կառուցվածքի վերաբերյալ տեսակետների զարգացման մասին | 00:25:00 | բարդ | 22Մ. | *Կարողանալ հաշվել տարրի առաջացրած օքսիդի մոլեկուլում պրոտոննրի թիվը՝ ըստ տարրի կարգաթվի և օքսիդացման աստիճանի. *Կարողանալ որոշել տարրի կարգաթիվը ըստ տարրի իոնում պարունակվող պրոտոնների թվի, կազմել համապատասխան ջրածնային միացության քիմիական բանաձևը, հաշվել նրա մոլային զանգվածը. *Կարողանալ որոշել երկու տարրերի կարգաթվերը՝ ըստ դրանց միջուկներում պարունակվող պրոտոնների գումարի և տարբերության, որոշել նաև համապատասխան իոնի լիցքը և իոնի որոշակի քանակում պարունակվող էլկրոնների քանակը |