Խնդիրների լուծում բազմանդամների արժեքները հաշվելու միջոցով
Տեղադրելով այդ փոփոխականների փոխարեն որոշակի թվեր՝ հնարավոր է դառնում գործընթացները նկարագրելու խնդիրները բերել համապատասխան բազմանդամների արժեքները գտնելու գործին:
Օրինակ
Խնդիր 1:
Մարդկանց արյունատար համակարգում հակամանրէների խտությունը հաշվառվում է արյան ընդհանուր քանակի միլիոներորդ մասերով: Այն կախված է դեղամիջոցն ընդունելուց հետո անցած \(t\) ժամանակից: Հակամանրէների \(k\) խտության կախվածությունը \(t\) ժամանակից նկարագրվում է հետևյալ բազմանդամով՝ :
Պարզենք մարդու օրգանիզմում հակամանրէների խտությունը դեղամիջոցն ընդունելուց \(2\) ժամ անց:
Լուծում:
Տրված հարցին պատասխանելու համար պետք է հաշվել բազմանդամի արժեքը \(t=2\) դեպքում:
1. Բազմանդամում \(t\)-ի փոխարեն տեղադրենք \(2\)`
2. Հաշվելով արտահայտության արժեքը՝ ստանում ենք պատասխանը՝
Պատասխան՝ հակամանրէների խտությունը դեղամիջոցն ընդունելուց \(2\) ժամ անց հավասար է մարդու արյան ընդհանուր քանակի \(5,8\) միլիոներորդ մասին:
Խնդիր 2:
Կիլոկալորիաների միջին քանակը, որը մեկ օրում պետք է ծախսի \(m\ \)կգ զանգվածով և \(g\) սմ հասակով \(v\) տարեկան տղամարդը կարելի է նկարագրել հետևյալ բազմանդամով՝ :
Հաշվենք, թե օրական միջինում քանի կիլոկալորիա պետք է ծախսի դպրոցի \(55\) տարեկան տնօրենը, եթե նա կշռում է \(97\)կգ և ունի \(185\) սմ հասակ:
Լուծում:
Տրված հարցին պատասխանելու համար, պետք է հաշվել բազմանդամի արժեքը, եթե \(m = 97\), \(g = 185, v = 55\):
1. Տրված բազմանդամում \(m\)-ի, \(g\)-ի և \(v\)-ի փոխարեն տեղադրենք համապատասխան արժեքները՝ \(m = 97, g = 185, v = 55\)`
2. Հաշվելով արտահայտության արժեքը՝ ստանում ենք պատասխանը՝
Պատասխան՝ դպրոցի տնօրենը օրական միջինում պետք է ծախսի \(2739\) կիլոկալորիա:
Աղբյուրները
Ս. Մ. Նիկոլսկի, Մ.Կ. Պոտապով, Ն.Ն. Րեշետնիկով, Ա.Վ. Շեվկին, Հանրահաշիվ, 7-րդ դասարան, Անտարես, 2011: