Խնդիրների լուծում համեմատությունների միջոցով
Լուծենք հետևյալ երկու խնդիրները:
Խնդիր 1. Ապրանքի \(5\) կգ -ի համար վճարեցին \(325\) դրամ: Հաշվենք այդ ապրանքի \(11\) կգ -ի արժեքը:
1) Ապրանքի զանգվածն ու նրա արժեքն ուղիղ համեմատական մեծություններ են, քանի որ ապրանքի զանգվածն ավելացնելով՝ նրա արժեքն ավելանում է նույնքան անգամ:
2) Ապրանքի \(11\) կգ -ի արժեքը նշանակենք \(x\) տառով: Կազմենք համեմատություն:
3) Կիրառենք համեմատությունների հիմնական հատկությունը: Գտնենք \(x\)-ը:
4) Գրենք խնդրի պատասխանը:
Խնդրի կարճ գրառումը:
\(5\) կգ — \(325\) դրամ
\(11\) կգ — \(x \) դրամ
Կազմենք համեմատությունը՝
Կիրառենք համեմատությունների հիմնական հատկությունը: Գտնենք \(x\ \)-ը:
\(x = 715\ \)(դրամ)
Պատասխան՝ ապրանքի \(11\) կգ -ն արժե \(715\) դրամ:
Խնդիր 2. \(16\) բանվոր կարող են փոսը փորել \(21\) ժամում: Քանի՞ բանվոր է պետք, որ այդ աշխատանքը կատարվի \(12\) ժամում:
1) Նույն արտադրողականությամբ աշխատող բանվորների թիվը և աշխատանքի տևողությունը հակադարձ համեմատական մեծություններ են:
2) \(12\) ժամում աշխատանքը կատարող բանվորների անհրաժեշտ թիվը նշանակենք \(y\ \)-ով: Կազմենք համեմատություն:
3) Կիրառենք համեմատությունների հիմնական հատկությունը: Գտնենք \(y\ \)-ը:
4) Գրենք խնդրի պատասխանը:
Խնդրի կարճ գրառումը:
\(16\) բանվոր — \(21\) ժամ
\(y \) բանվոր — \(12\) ժամ
Կազմենք համեմատությունը՝
Կիրառենք համեմատությունների հիմնական հատկությունը: Գտնենք \(y\ \)-ը:
\(y = 28 \) բանվոր
Պատասխան՝ \(12\) ժամում աշխատանքը կատարելու համար պետք է \(28 \) բանվոր:
Աղբյուրները
Բ. Նահապետյան, Ա. Աբրահամյան, Մաթեմատիկա 6-րդ դասարան, ՄԱՆՄԱՐ, 2012