Քառակուսային անհավասարման ընդհանուր տեսքը հետևյալն է ՝
Քառակուսային անհավասարման լուծման քայլերը:
1. Լուծելով քառակուսային հավասարումը, գտնում ենք պարաբոլի հատման կետերը \(x\)-երի առանցքի հետ:
Հիշենք քառակուսային հավասարման արմատների բանաձևերը:
Եթե \(D > 0\), ապա հավասարումն ունի երկու իրարից տարբեր արմատ: Պարաբոլը հատում է \(x\)-երի առանցքը երկու կետերում: | |
Եթե \(D = 0\), ապա հավասարումն ունի մեկ արմատ: Պարաբոլի գագաթը գտնվում է \(x\)-երի առանցքի վրա: | |
Եթե \(D < 0\), ապա հավասարումը արմատ չունի: Պարաբոլը չի հատում \(x\)-երի առանցքը: |
2. Հաշվի առնելով արմատների քանակը և \(a\) գործակցի նշանը` պարաբոլը մոտավորապես գծվում է:
Ուշադրություն
Եթե \(a > 0\), ապա պարաբոլի ճյուղերը ուղղված են դեպի վերև, իսկ եթե \(a < 0\), ապա պարաբոլի ճյուղերը ուղղված են դեպի ներքև:
Խորհուրդ
Եթե ուզում ես, որ պարաբոլի ճյուղերը ուղղված լինեն դեպի վերև, ապա \(a < 0\) դեպքում անհավասարման երկու մասերը բազմապատկիր (\(-1\))-ով:
Չմոռանաս, որ այդ դեպքում փոխվում է նաև անհավասարման նշանը:
3. Անհավասարման նշանից կախված՝ ընտրում ենք հատման կետերի նշանակումը:
Ընտրում ենք նշանակումը, եթե անհավասարման նշանը ոչ խիստ է՝ «» կամ «»
Ընտրում ենք նշանակումը, եթե անհավասարման նշանը խիստ է՝ «\(<\)» կամ «\(<\)»
4. Կոորդինատային առանցքի վրա նշում ենք ճիշտ միջակայքը:
5. Գրում ենք պատասխանը:
Օրինակ
Լուծենք քառակուսային անհավասարումը:
Լուծում
Գծագրից տեսնում ենք, որ ֆունկցիան դրական է ցանկացած \(x\)-ի համար: Պատասխան՝ |
Աղբյուրները
Ս. Մ. Նիկոլսկի, Մ.Կ. Պոտապով, Ն.Ն. Րեշետնիկով, Ա.Վ. Շևկին, Հանրահաշիվ, 9-րդ դասարան, Անտարես, 2013: