Մենք արդեն ուսումնասիրել ենք
բազմանդամը, և նրա
բազմանդամի վրա բաժանելու հարցը, որտեղ՝ -ն ոչ զրոյական բազմանդամ է, որի աստիճանը չի գերազանցում -ի աստիճանը, այսինքն՝ և
Հիշենք սահմանումը:
բազմանդամը մնացորդով բաժանել բազմանդամի վրա, նշանակում է գտնել այնպիսի և բազմանդամներ, որ տեղի ունենա հավասարությունը, ընդ որում բազմանդամի աստիճանը փոքր լինի բազմանդամի աստիճանից:
բազմանդամի դերում դիտարկենք բազմանդամը (ներքևի ինդեքսը ցույց է տալիս, որ -ը -րդ աստիճանի բազմանդամ է), իսկ բազմանդամի դերում՝ երկանդամը, որտեղ -ն որևէ թիվ է:
Նկատենք, որ երկանդամը աստիճանի բազմանդամ է, և հետևաբար, վերևի պայմանը (հիմա այն ունի տեսքը) կատարվում է:
Հետևաբար, կիրառելով մնացորդով բաժանման սահմանումը, հավասարության դերում ստանում ենք՝ հավասարությունը, որտեղ -ն քանորդն է, իսկ -ը՝ մնացորդը:
Քանի որ մնացորդի աստիճանը պետք է փոքր լինի երկանդամի աստիճանից՝ -ից, ապա այս դեպքում մնացորդը թիվ է: Գտնենք այդ թիվը:
հավասարության ձախ մասը -րդ աստիճանի բազմանդամ է, ուրեմն աջից ևս -րդ աստիճանի բազմանդամ պիտի լինի:
Քանի որ -ը թիվ է, ուրեմն բազմանդամի աստիճանը պետք է հավասար լինի -ի , այսինքն -ն պիտի լինի աստիճանի բազմանդամ:
Հիմա հավասարությունը կարելի է արտագրել այսպես՝
Եթե վերջին հավասարության մեջ տեղադրենք , ապա կստանանք, որ
Սա հենց Բեզուի թեորեմի պնդումն է:
Բեզուի թեորեմը: բազմանդամը երկանդամի վրա բաժանելուց ստացված մնացորդը հավասար է բազմանդամի արժեքին կետում՝
Բեզուի թեորեմից ստացվում են բազմաթիվ հետևանքներ: Դրանցից կարևոր է հետևյալը.
Եթե թիվը բազմանդամի արմատն է, ապա այդ բազմանդամն անմնացորդ բաժանվում է երկանդամի վրա:
Իրոք, եթե թիվը բազմանդամի արմատն է, այսինքն՝ , ապա, ըստ Բեզուի թեորեմի, մնացորդը՝ , ինչը նշանակում է, որ -ն անմնացորդ բաժանվում է -ի վրա:
Աղբյուրները
Ս. Մ. Նիկոլսկի, Մ.Կ. Պոտապով, Ն.Ն. Րեշետնիկով, Ա.Վ. Շևկին, Հանրահաշիվ, 9-րդ դասարան, Անտարես, 2013